علم روانشناسی چگونه به داوران کمک می کند؟(قسمت دوم)
(وينبرگ وريچاردسون 1990) اين مهارت روانی برای آمادگی تخصصی تعدادی ازداوران که توجه کافی داشتند لازم بود.نويسندگان مختلف اشاره دقيقی دارند به مهارت های روانشناسی که يک داور خوب بايدداشته باشد وآن بايد شامل تمرينات وبرنامه های آموزشی يعنی تمرکز،اعتماد بنفس،توانايی تصميم گيری ،ارتباطات ميان فردی موثروکنترل خود است .در حقيقت و نيبرگ وريچاردسون ثابت کردند که توانايی روبروشدن با موفقيت وفشار القاء شده به داوران از عواملی هستند که می توانند برای ضوابط خيلی مهم وموثرانتخاب داوران تهيه کرد.باتوجه به اين روانشناسی ورزش معين کرده است کليدحوزه ها و راهنمای اجرادرمشاوره با داوران پيشرفت خواهد داشت رامعين کرده است که نويسندگان ديگر (فرناندزولوپز1999) اساساًتمرکز،مهارت های ارتباطات و کنترل خود را برای فوتبال توجه ضروری دانسته اند . مسابقات جام جهانی فوتبال 2006آلمان يک مرحله مهمی در هدف افزايش آمادگی داوران بود. برای اولين بار تاکنون تصميم گرفته شد که عقيده، روش واصول روانشناسی ورزشی برای بالابردن سطح مردان وزنان ورزشکار در برنامه های آماده سازی داوران شامل شود.اين تصميم بی سابقه وابتکاری بود وبه جام جهانی عظمت داد اين همچنين ره آورد يک ريسک بود. بااين حال آموزش های روانشناسی در بسياری از موارد بوسيله نتايج ارائه شده تصديق کرده بودو بوسيله خودش برای اولين بار تاسيس شده بود و برای همه يک وضع ضروری بود که درداوری بايد اتفاق می افتاد ودر مسابقات آينده و برطبق يک حالت شبيه اين در وضعيت های ديگر تمرينات آماده سازی محاسبه می شود.
آموزش های روانشناسی
هدف از آموزشها
تيم روانشناسی در مرحله مقدماتی وهدف ايجاد اعتماد بنفس بين آنها وداوران شروع کردند و داوران مناسب که حضور آنها در روانشناسی ضروری بود ومی خواستند جذب اين فکر،تکنيک ها و فضاها برای پيشرفت برنامه های روانشناسی مطمئن نمايند .باز این مطلب ادامه دارد