کسب مهارتهاي پيشرفته
علم بازي خواني مربيان
از ويژگيهاي مهم مربيان خوب، آگاهي از کوچکترين اطلاعات فني و هنر فوتبال تخصصي مي باشد. بخشي از سرفصل هاي مهم که مربيان مي بايست از آن آگاه باشند، از اين قرار است:
1– جمله به دفاعي که نظم و شکل خود را بدست آورده است.
2– جدا کردن مدافعان
3– دويدن از عمق
4– زمان مناسب
5– انتخاب زواياي مناسب
6– رقابت در محوطه جريمه حريف براي تصاحب توپ
7– حفظ توپ در محوطه جريمه
8– در نظر گرفتن اصول قدرتي تيم
9– توجه به ضد حمله
10– ريسک نکردن در يک سوم مياني زمين
11– عمق – اصل مهم بازي در حمله و دفاع
راههاي به ثمر رساندن گل
1– اصل به دست آوردن دوباره توپ
2– تصميم گيري صحيح
3– ضربات ايستگاهي
4– حرکاتي که قبل از دريافت توپ براي گمراه کردن مدافعان بايد انجام داد.
حرکات تاکيکي تيم در دفاع
1– فشار دفاع براي دفع توپ، کجا ، چه موقع ، کدام هدف ، حمايت ، تراکم ، موازنه ، پوشش
2– رعايت ايمني در تصميم گيري ، براي بدست آوردن دوباره توپ.
آمادگي رواني قبل از تورنمنت
1– انتخاب بيش از يازده بازيکن در نظر گرفتن رفتار و خلق و خوي آنها
2– به چه نوع بازيکني احتياج داريم
3– چگونه با مسائل برخورد کنيم.
4– شناخت و تشخيص
5– انجام و اجرا کردن
تمرين جديد دروازه بان
نبايد دروازه بان را از تمريناتي که با مربي دروازه بان و در گروههاي بزرگ صورت مي گيرد، محروم کرد.
اصول تاکتيکي
فاصل پشت دفاع، تصميم گيري که چه موقع به توپ نزديک شود، تصميم گيري که چه موقع از محوطه جريمه بيرون برود، نقش دروازه بان در هنگام ضربات ايستگاهي، وضعيت تيم در هنگام ضربات ايستگاهي.
اصول تکنيکي
توقف شدت ، موقعيت سر، دستها، پاها و بدن دروازه بان، حرکت قبل از شوت، فاصله ، زوايا ، حرکت اول دروازه، تکنيک ريبانو يا دفع ناقص توپ، سانتر، موقعيت شروع.
مربي و موارد قابل ملاحظه روانشاسي شناخت بازيکن :
1– چگونه بازيکني است
2– چه عاملي بازيکن را تشويق به کار مي کند.
3– چگونه مي توان احتياجات او را تشخيص داد.
4– چگونه مي توان به او کمک کرد.
5– چگونه مي توان يک تيم يا گروه متحد را صاحب انگيزه کرد.
6– چگونه مي توان برنده شد.